مدير موفق و چگونگي رفتار با كارمندان در جهت سودآوري بيشتر

تعريف مديريت ، عبارت است از كار كردن با افراد و به وسيله آن ها ، براي رسيدن به هدف هاي سازماني. براي موفقيت در اين كار ، همه مديران بايد از مهارت هاي اجتماعي برخوردار باشند . هر كس حداقل در مراحل مشخصي از زندگي خودش ، به عنوان يك مدير ،  ايفاي نقش مي كند بنابراين بايد همگي بدانيم كه مهمترين مهارت يك مدير ، توانايي سازگاري با مردم و رفتار مناسب با آنهاست .

 مديريت موفق

مدير موفق و چگونگي رفتار با كارمندان در جهت سودآوري بيشتر2

مشخصه يك سازمان سالم ، اين است كه مديريت آن ، علاوه بر توجه به توليد و بهره وري از سيستم ، سلامتي جسمي و روحي كارمندانش هم برايش بسيار مهم باشد . اگر شما يك مدير هستيد و به دنبال اين هستيد كه نحوه رفتار با كارمندانتان را بدانيد ، به نكات زير توجه كنيد :

احوالپرسي گرم

مهربان و با دقت باشيد و هيچ وقت ارتباط چشمي را فراموش نكنيد و سعي كنيد با تعريف خاطرات و داستان هاي مختلف ، نكات مشتركي با كارمندانتان پيدا كنيد و شخصيت آن ها را پرورش دهيد و مهر و محبت مابينتان را افزايش دهيد ؛ چون اين از هنر هاي يك مدير موفق است كه بدون در نظر گرفتن مقام خود ، با كارمندانش ، احساس صميميت و همدلي بكند .

آراستگي

 

مدير موفق و چگونگي رفتار با كارمندان در جهت سودآوري بيشتر2

كارمندان ، هميشه به مديري كه شخصيت اجرايي بالايي دارد ، احترام مي گذارند و علاوه بر يك شخصيت محكم ، از او انتظار رفتار مودبانه و بدون هيچگونه تهديدي دارند كه شامل نحوه حرف زدن ، رفتار با ديگران و آراستگي لباس است . كارمندان ، از اينكه در حضور مشتريان يا افراد خانواده و دوستانشان با يك مدير مودب در ارتباط باشند ، احساس افتخار مي كنند .

رفتار دوستانه

بيشتر مديران ، رفتار دوستانه اي ندارند و آنقدر بر كارشان متمركز مي شوند كه از روابط اجتماعي ، غافل مي شوند اما مديراني كه به نيروي كار خودشان اهميت زيادي مي دهند و براي برقرار كردن يك ارتباط موثر با آنان تلاش مي كنند ، موفق خواهند شد .

هنر خوب شنيدن

 

مدير موفق و چگونگي رفتار با كارمندان در جهت سودآوري بيشتر3

 

بهترين مديران ، كساني هستند كه به صحبت هاي كارمندانشان به خوبي گوش مي دهند و از اين طريق ، علاوه بر به دست آوردن اطلاعات از آن ها ، مطالب زيادي هم ياد مي گيرند و خودشان را به طور كامل ، درگير كارهاي سازمان مي كنند . مديراني كه آستين خودشان را بالا زده اند و آماده انجام هر كاري براي داشتن يك كسب و كار موفق هستند ، تمامي تلاش خودشان را مي كنند تا شنوندگاني خوب باشند و از آن به عنوان ابزاري براي افزايش بازدهي سرمايه  و بهبود روابطشان با ديگران ، استفاده مي كنند .

آراستگي آسيب پذيري آگاهي از علم روز احوالپرسي گرم

علاقه مندي به همه چيزهايي كه براي كارمندان اهميت دارد

مديراني كه علاوه بر خوب گوش كردن به كارمندهايشان ، آن ها را تشويق به پرسش سوالات مختلف مي كنند ، خيلي سريع رفاقت و اعتماد آن ها را جلب مي كنند و از آن جايي كه علايق كارمندانشان برايشان خيلي اهميت دارد ، شرايط محيط كار را برايشان جوري فراهم مي كنند كه در آن احساس امنيت كنند و حقايق را به خوبي بازگويي كنند و به اين ترتيب ، درونشان احساس وفاداري ، شكل بگيرد . مديران بايد دائما جلساتي را تشكيل دهند تا كارمندان ، ايده هاي نو و ديدگاه هايشان را نسبت به مديريت و آينده سازمان ، به راحتي بيان كنند .

الگو باشيد پذيرش تفاوت ها در دسترس بودن رفتار با كارمندان رفتار دوستانه

پذيرش تفاوت ها

 

مدير موفق و چگونگي رفتار با كارمندان در جهت سودآوري بيشتر4

 

مديراني كه مي پذيرند كه افراد با همديگر ، تفاوت دارند و مي دانند كه چگونه كارمندانشان را كه هر يك خلق و خويي متفاوت دارند را به سوي رشد و نوآوري و تلاش بيشتر تشويق كنند ، مورد قبول اغلب كارمندان قرار مي گيرند . اين دسته مديران ، تلاش مي كنند تا با شناختي كه از استعدادهاي كارمندانشان دارند ، شرايط را براي رشد خلاقيتشان ، فراهم كنند .

سازگاري سودآوري بيشتر شوخ طبعي مدير موفق

آگاهي از علم روز

هيچوقت تصور نكنيد كه همه مديران ، از دانش كسب و كار اطلاعات دقيق و كاملي دارند . آن ها بايد دائما در اين مورد مطالعه كنند و اطلاعاتشان را به روز بكنند و راه هاي  جديدي را براي پيشرفت و بازاريابي كشف كنند . اگر مي خواهيد كه فقط يك مدير تشريفاتي و سست عنصر نباشيد ، هيچوقت از تاثيري كه در اولين برخورد بر كارمندان خودتان مي گذاريد ، غافل نشويد . يك مدير ، هر چقدر كه خودش را بيشتر درگير كارش بكند ، به همان اندازه بيشتر موفق مي شود و كسب و كارش رونق مي گيرد .يك مدير آگاه ، همه افراد را تشويق مي كند تا همه توان و تمركز خودشان را صرف بهتر انجام دادن كارها بكنند و به اين وسيله موجب پيشرفت و سود دهي سازمان شوند .

در دسترس بودن

 

مدير موفق و چگونگي رفتار با كارمندان در جهت سودآوري بيشتر5

 

اغلب كارمندان ، تمايل دارند كه با مديرشان دائما در ارتباط باشند اما بعضي از مديران ، در اين زمينه احتياط مي كنند و آن را نوعي هدر دادن وقت مي دانند . يك مدير در دسترس ، منبع الهام بخشي براي كارمندانش است و باعث مي شود كه آنها براي بهتر عمل كردن به وظايفشان با يكديگر رقابت كنند و اينكه مي دانند هر زمان كه بخواهند مي توانند با مديرشان ارتباط برقرار كنند ، باعث دلگرمي آن ها  مي شود .

مدير موفق و چگونگي رفتار با كارمندان در جهت سودآوري بيشتر هنر خوب شنيدن

 

 

آسيب پذيري

اگر يك مدير ، قدرت و نفوذي را كه دارد به رخ كارمندانش نكشد ، در اولين برخوردش مي تواند تاثير مثبتي بر روي آن ها بگذارد . او مي تواند در ساعات بيكاري ، از تجربه هاي شخصي خودش در شرايط سخت و مشكلات حرفه اي اش تعريف بكند و كارمندانش را از انجام كارهايي كه خطرات زيادي دارد ، منصرف كند و همچنين نبايد از مطرح كردن آسيب پذيري خود و ديگران خودداري كند تا از كارمندانش در برابر خطرات احتمالي ، محافظت كند .

 

شوخ طبعي

 

مدير موفق و چگونگي رفتار با كارمندان در جهت سودآوري بيشتر7

مديري كه با نشاط است و حس شوخ طبعي دارد ، باعث ايجاد هيجان در محل كارش مي شود و از فشارهايي كه در سازمان وجود دارد ، كم مي كند و شرايط محيط كار را ، متعادل مي كند . چنين مديري به كمك طنز ، شرايط سخت كاري را ملايم تر مي كند و كارمندانش با شادابي اي كه دارند ، كارهاي با كيفيت تري انجام مي دهند .

 

سازگاري

مديري كه با كارمندان و شرايط كاري اش سازگاري دارد ، به خوبي مي تواند در دشوارترين شرايط هم با ديگران همكاري داشته باشد . سازگاري يك مدير ، اعتماد و وفاداري كارمندانش را جلب مي كند و اين مسئله از اهميت زيادي برخوردار است زيرا عدم سازگاري يك مدير ، باعث مي شود كه كارمندان ، احترام او را حفظ نكنند و اعتماد خود را به او از دست بدهند .

الگو باشيد مدير موفق و چگونگي رفتار با كارمندان در جهت سودآوري بيشتر8

 

يكي از روش هايي كه باعث مي شود تاثير مثبت و فراموش نشدني اي بر كارمندانتان داشته باشيد ، الگو بودن است . عده اي از مديران ، به جاي اينكه به طور فعالي درگير كار شوند ، فقط در حكم يك نظاره گر هستند ؛ اما اگر مدير سعي كند كه ار نظر رفتاري و كاري ، الگوي مناسبي باشد ، كارمندانش به علت توانايي هايي كه دارد و انرژي مثبتي كه دارد ، به او احترام مي گذارند . يك مدير هرگز نبايد اين نكته را فراموش كند كه نبايد كاري را كه خودش تجربه نكرده ، به ديگران توصيه كند .

انگيزه

مديران بايد به كارمندانشان انگيزه بدهند و الهام بخش آن ها باشند . كارمندان هميشه به مديري نياز دارند كه به آن ها كمك كند تا به اهداف و آرزوهايشان برسند . با ايجاد انگيزه در محيط كار ، فضاي رقابتي اي ايجاد مي شود و كارمندان سعي مي كنند كه بيشتر از وظيفه شان فعاليت كنند و با استفاده از كمترين امكانات ، بهترين كارها را انجام دهند .

نتيجه گيري

اگر مي خواهيد كه به عنوان يك مدير ، موجب تغييرات مثبتي بشويد ، لازم است كه كارها و رفتار خودتان را مرور كنيد و روش درست و تازه اي را انتخاب كنيد و اگر در اواسط دوران مديريتان ديديد كه ديگر نمي توانيد آن تاثير اوليه مثبت را بر روي كارمندانتان داشته باشيد ، مسير خودتان را عوض كنيد تا محيط كارتان را بهتر و سالم تر كنيد .رياست و قدرت ، در اغلب انسان ها ، موجب غرور مي شود كه ريشه بسياري از خطاها و اشتباهات است و در نهايت موجب سقوط اخلاقي و اجتماعي مديرها مي شود ، بنابراين ، مديري كه به دنبال موفقيت مجموعه كاري اش است ، بايد خودش را يكي از آن ها بداند و خودش هم براي بالا بردن راندمان كاري سازمان ، دلسوزانه تلاش كند .

در چنين شرايطي است كه كارمندان هم احساس مي كنند كه عضو يك خانواده هستند و از جان و دل براي رساندن مديرشان به اهدافي كه در سر دارد ، فعاليت مي كنند . يك مدير جوياي موفقيت ، با استفاده از همين چند ترفند ساده مي تواند بدون نياز به خشونت و رفتار تند ، كارمندانش را تحت تاثير قرار دهد و آن ها را به فعاليت بيشتر ، تشويق كند و با هدفي كه دارد همسو سازد و به اين ترتيب ، روز به روز سازمانش را به سمت سود دهي بيشتر ، هدايت كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.