انواع تبليغات اثر بخش

انواع تبليغات

 

 امروز مي خواهيم راجع به انواع تبليغات اطلاعاتي را ارائه بدهيم ; انواع تبليغات را به صورت دونه به دونه و جزئي توضيح خواهيم داد

توضيحات ما شامل موارد زير مي شود

  • تبليغات چيست ؟
  • انواع تبليغات
  • تبليغات تجاري
  • تبليغات بنري
  • تبليغات محيطي
  • تبليغات اينترنتي
  • تبليغات پيامكي
  • تبليغات انبوه در تلگرام
  • تبليغات در اينستاگرام
  • تبليغات ارزان
  • تبليغات رايگان در تلگرام
  • تبليغات رايگان
  • تبليغات در گوگل

تبليغات چيست

 

به تمام كارهايي كه شما در كسب و كار خود براي معرفي محصول خود انجام مي دهيد ; تبليغات مي گويند هدف اصلي تبليغات اين است كه ; محصول يا خدمات خود را معرفي كنيد همچنين شما مي توانيد برند خود را به ديگران معرفي كنيد

ويژگي تبليغ خوب

 

 

شما بايد جوري تبليغ خود را بنويسيد كه در ناخود آگاه مغز تاثيرش را بگذارد و ; افراد ترغيب به خريد محصول يا خدمات شما شوند ; همچنين گرافيك تاثير بسيار زيادي در تبليغات دارد ; گاهي اوقات برخي افراد براي هزينه ي كمتر ; گرافيك تبليغ خود را به دوست يا افراد غير حرفه اي مي سپارند ; و جالب اينكه همين افراد كه حاضر به هزينه ي مبلغي حدود ۵۰۰ هزار تومان براي گرافيك سايت خود نيستند ; چند ده ميليون براي اجاره ي يك بيلبورد در سطح شهر مي كنند  و  ; با توجه به اين گرافيك ضعيف نتيجه اي هم نمي گيرند .

متن تبليغ بسيار مهم است ; بايد راجع به آن اطلاعات مناسبي كسب نماييد ; همچنين خلاقيت در تبليغ نيز از اهميت فراواني برخوردار مي باشد كه ; بايد مورد توجه قرار گيرد.

انواع تبليغات

 

در اين قسمت راجع به انواع تبليغات صحبت خواهيم كرد ; چقدر خوب و تاثيرگذار است اگر بتوانيم همه ي اين تبليغات را در كارمان داشته باشيم ; يك مقدار سخت و هزينه بر است اما طبق تحقيقات انجام گرفته در سال ۲۰۱۲ در دانشگاه هاروارد ; زماني تبليغات موثر واقع مي شوند كه  ; ۲۹ بار در ذهن افراد تكرار شوند ; اين امر در ناخود آگاه آن ها تاثير خواهد گذاشت و از شما خريد خواهند كرد ; با در نظر داشتن اين موضوع به شرح انواع تبليغات مي پردازيم .

تبليغات محيطي

 

تبليغات محيطي قديمي ترين نوع تبليغات مي باشد ; تبليغاتي هستند كه در خارج از محيط منزل انجام مي گيرند . اين تبليغات حتي در گذشته هاي بسيار دور و در مصر باستان نيز صورت مي گرفته ; كتيبه هايي پيدا شده كه در بردارنده ي نوشته هايي هستند كه ; از طريق آن فرهنگ و آداب خود را گسترش مي دادند .

چطور مي توانيم از تبليغات محيطي استفاده كنيم ؟

 

تمام تبليغاتي كه خارج از محيط زندگي انجام مي شوند تبليغات محيطي مي باشند كه ; شامل بنر هاي تبليغاتي ; بيلبوردها ; تلوزيون هاي شهري ; فضاهايي كه در فرودگاه ها به اين كار اختصاص داده مي شود فضاهايي كه در مترو ها و BRT ها قرار داره مي شود تبليغات خلاقانه ي بسياري در اين رابطه در دنيا صورت گرفته حتي كارشناسان مي گويند  تبليغات محيطي اگر آميخته با خلاقيت نباشد تاثير چنداني نخواهد داشت به عنوان مثال :

يك شركت چيني توليد كننده ي شيشه هاي دو جداره اين كار را انجام داده به طوري كه شيشه هاي دو جداره ي ضد سرقت را در حالي كه يك ميليون دلار بين جدارهاي آن قرار داده بود به عنوان تبليغات در سطح شهر قرار داد و ادعا كرد در صورتي كه كسي توانايي شكستن شيشه ها را داشته باشد مي تواند پول را برداشته و ببرد . بنابراين تبليغات محيطي بايد بسيار خلاقانه باشد يك شركت توليد كننده كننده ي جارو برقي نيز تبليغات محيطي بسيار خلاقانه اي را انجام داده كه در تصوير ملاحظه مي كنيد

 

با عرض پوزش عكس مقاله ي انواع تبليغات به درستي لود نشده است
انواع تبليغات : شيشه دو جداره
با عرض پوزش عكس مقاله ي انواع تبليغات به درستي لود نشده است
انواع تبليغات : جارو برقي

 

به عنوان مثالي ديگر يك شركت توليد كننده شكلات در آمريكا براي ادغام تبليغات محيطي و حسي از بالاي ساختمان مركزي اش تا درون خيابان يك حالت زلاتين به رنگ شكلات درست كرده تا افرادي را كه از آن محيط رد شده ترغيب به خريد كرده هم چنين يك نماي زيبا براي تبليغات محيطي و حتي اينترنتي به وجود آوردند

تبليغات محيطي

 

تبليغات محيطي باعث مي شود كه روي برند شخصي خود يا سازمانتان كار كنيد بسيار براي افزايش فروش و معرفي كالاهاي جديد موثر مي باشد به عنوان مثال همراه اول اگر خدمات جديدي را داشته باشد به وسيله ي بيلبوردها اين كار را انجام مي دهد و باز هم به ياد داشته باشيد كه خلاقيت گرافيك و متن مناسب در تبليغات محيطي بسيار مهم مي باشد توصيه مي كنم كه حتما اين موارد را به كار گيريد .

 

تبليغات بنري

 

به تبليغاتي كه به صورت بنر مي باشند تبليغات بنري گفته مي شود . اين نوع تبليغ خود به دو قسمت تقسيم مي شود :

  • تبليغات بنري در اينترنت
  • تبليغات بنري در محيط

نكته ي مهمي كه در تبليغات بنري بايد مد نظر داشته باشيد گرافيك و متن تبليغ مي باشد .در سايت هايي كه مي خواهيد تبليغ كنيد بسيار مهم است كه مخاطب هدف خود را شناسايي كنيد مثلا اگر شغلتان در حوزه ي كنكور مي باشد بايد تبليغتان را در سايت هايي كه در اين زمينه فعال هستند انجام دهيد .

 

تبليغات شخصي

 

تبليغاتي است كه روي يك شخص انجام مي شود يا اينكه يك تيم روي يك شخص تبليغ انجام ميدهند . فضاي اينترنت و بيلبوردهاي تبليغاتي در اين رابطه بسيار موثر مي باشند .

تبليغات اينترنتي

 

 

شامل همه ي تبليغاتي كه در فضاي اينترنت انجام مي شوند مي باشد از جمله تلگرام اينستاگرام و ساير شبكه هاي اجتماعي  ...

در اينجا پنج مورد از تبليغات اينترنتي را آموزش خواهيم داد .

  • تبليغات كليكي : شركت هايي در اينترنت وجود دارند كه تبليغات شما را در فضاهاي مختلف قرار مي دهند و در عوض هر كليكي كه تبليغ شما مي خورد مبلغي را از شما دريافت مي كنند .
  • تبليغات بنري : شما مي توانيد بنرهاي كاملا استاندارد و حرفه اي طراحي كنيد و در وب سايت ها ي پربازديد قرار دهيد تا مخاطبان از طريق آن بنر به وب سايت شما وارد شوند .
  • ايميل ماركتينگ : بسيار بسيار عالي هست برخلاف كساني كه تصور مي كنند اين نوع از تبليغات در ايران جواب نمي دهد بسيار هم مناسب مي باشد و مي توان از طريق ارسال ايميل هاي انبوه مخاطبان هدف را جذب كرد .
  • تبليغات گوگل : اين نوع از تبليغات را در وب سايت ماهان تيموري به طور كامل در قسمت تبليغات شرح داديم .
  • تبليغات pop up : اين نوع از تبليغات براي شروع كار وب سايت بسيار مفيد مي باشد ولي بعد از گذشت زمان اوليه اصلا توصيه نمي شود و مي توان گفت سم است و به بهينه سازي سايت شما براي موتورهاي جستجو بسيار آسيب وارد مي كند .

 

تبليغات تجاري

 

مجموعه تبليغاتي است كه شما براي كسب و كار خود انجام مي دهيد . تبليغات تجاري را از چند طريق مي توانيد انجام دهيد :

  • تبليغات صوتي : تبليغاتي است كه از طريق صدا صورت مي گيرد و راديو بسيار بازخورد خوبي دارد ما براي موسسه ي ماهان تيموري اينكار را انجام داديم و بازخورد خوبي گرفتيم هرچند شايد افراد كمي گريزان هستند ازاين نوع تبليغات بدليل هزينه هايي كه بايد پرداخت كنند ولي توصيه ي ما اين است كه اگر با فنون تبليغ نويسي آشنايي داريد حتما اين كار را انجام دهيد .
  • تبليغات ديداري : اين تبليغات از طريق تلوزيون فضاي مجازي شبكه هايي مثل آپارات يوتيوب و ... انجام مي دهيد
  • تبليغات محتوا : نسبت به كسب و كار خود در فضاهاي مختلف اطلاعات بدهيد
  • تبليغات چاپي : به تبليغاتي مثل تراكت كارت ويزيت بنر و... گفته مي شود كه مي توان در تبليغات تجاري از آن استفاده كرد .

تبليغات پيامكي

 

تبليغاتي كه از نوع پيامك هستند را تبليغات پيامكي يا اسمسي مي گويند كه شامل دو نوع صوتي و تصويري مي شوند تبليغات صوتي را مي توانيد از طريق پنل هاي ارسال كه اتفاقا بسيار زياد هم مي باشند انجام دهيد و پيام هاي متني رو هم از چند طريق مي توان انجام داد :

  • با نصب نرم افزار بر روي موبايل مي توان از طريق لپ تاپ و با همان هزينه ي سيم كارت خودتان تبليغات ارسال كنيد. مزيت اين روش اين است كه مي توانيد به افرادي كه در بلك ليست مخابرات قرار دارند نيز پيام ارسال كنيد .
  • سامانه هاي ارسال پيامك هستند و به شما توصيه مي كنم كه بابت اين سامانه ها به هيچ وجه هزينه اي پرداخت نكنيد و حتي مي توانيد در رابطه با عدد و هزينه ي ارسال هر پيامك با شركت ارائه كننده ي خدمات مذاكره كنيد .
  • شبكه هاي ايرانسل : ايرانسل يك خدماتي را دارد كه به وسيله ي آن مي توانيد به صورت منطقه اي پيامك ارسال كنيد .

نكاتي براي موفقيت در تبليغات پيامكي

زمان

 

اولين نكته اي كه شما در تبليغات پيامكي بايد به آن توجه كنيد زمان ارسال پيامك ها است. ساعاتي از شبانه روز كه مخاطبان شما به طور معمول در حال استراحت هستند مطمعناً زمان مناسبي براي ارسال پيامك هاي تبليغاتي نيست. اگر ميخواهيد در مورد  حراجي ها از طريق پيامك اطلاع رساني كنيد توجه كنيد كه پيامك هاي ارسالي شما بايد در زماني نزديك به حراجي ارسال شود چرا كه معمولاً پيامك ها ماندگاري كمي دارند.

اثر گذاري متن پيامك

 

در اين زمينه شما بايد باهوش عمل كنيد و يا از متخخصان در اين زمينه كمك بگيريد. متن پيامك شما بايد به صورتي باشد كه در ذهن مخاطب شما باقي بماند. يك دستور العمل كلي براي انتخاب متن پيامك تبليغاتي شما اين است كه سعي كنيد در زمان كوتاهي كه در اختيار داريد بيشترين توضيحات را در مورد محصول و خدمات خود به مخاطب ارائه كنيد. نميتوان تعيين كرد كه تعداد كلمات در يك پيامك تبليغاتي چقدر بايد باشد اما بهتر است به صورت ميانگين پيامك هاي تبليغاتي شما بيشتر از ده كلمه نباشند.

مزاياي پيامك هاي تبليغاتي

 

 اگر هنوز براي استفاده از تبليغات پيامكي دچار ترديد هستيد بهتر است اين نكات را بدانيد كه تبليغات پيامكي جزء روش هاي ارزان تبليغاتي است. با توجه به در دسترس قرار داشتن تلفنهاي همراه براي عموم مردم جامعه با استفاده از اين نوع تبليغات ميتوان به راحتي به مخاطبان هدف دسترسي پيدا كرد.

اين نوع از تبليغات بدون واسطه و به صورت مستقيم انجام مي شود. در صورت استفاده صحيح از اين نوع از تبليغات شما ميتوانيد اطمينان داشته باشيد كه با افزايش سود دهي در كسب و كار خود مواجه خواهيد شد. پيامك هاي تبليغاتي نيازي به طراحي هاي پيچيده ندارند و خود شما با توجه به برخي از نكات و مشورت كردن با فعالان در اين زمينه ميتوانيد پيامك هاي تبليغاتي خود را بنويسيد. قسمت زيادي از پيامك هاي تبليغاتي ارسالي به دليل كوتاه بودن توسط مخاطبان خوانده ميشوند.

مهمترين موضوع در تبليغات اين است كه خودتان تبليغ نويسي رو بلد باشيد و بدانيد چه متني را انتخاب كنيد .

نتيجه گيري

رشدفردي
با توجه به گسترش اينترنت در بين عموم مردم و ارزان بودن تبليغات اينترنتي استفاده از ان رواج زياد پيدا كرده است. شركت هاي بزرگ و كوچك در كنار استفاده از تبليغات سنتي برا معرفي كسب و كار خود از تبليغات اينترنتي نيز استفاده ميكنند. تبليغات اينترنتي اگه به صورت اصولي و هدفمند انجام شود ميتواند تاثيرگذاري بسيار زيادي داشته باشد.

 

چنانچه موفق به اتمام اين مقاله در مدت زمان تخميني نشده ايد به سايت تست تندخواني مراجعه نماييد.

خواهشمنديم با ديدگاه سازنده  خود ما را در ارائه هرچه بهتر مقالات ياري نماييد.

تيم آموزشي ماهان تيموري

ارائه دهنده آموزش هاي  تبليغات اينترنتي ,  انواع تبليغات , تبليغات

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.