بنر تبليغاتي ، به مشتريان چشمك بزنيد

بنر تبليغاتي به تابلوهاي پايه دار محيطي گفته مي شود كه در داخل پاساژها، كنار مغازه ها يا سطح شهر، ديده مي شوند. بنر تبليغاتي، مثل ديگر رسانه هاي تبليغاتي، قصد انتقال پيامي را به مخاطب دارد. اين تابلوها به فضايي كه قرار مي گيرد و نياز مشتري، در ابعاد مختلفي مي باشند. حتما همه ما مدل هاي مختلفي از بنر تبليغاتي را ديده ايم.

تاريخچه بنر تبليغاتي به زمان حضرت عيسي بر مي گردد. اين بنر ها در دوره هاي مختلف تاريخي استفاده شده اند. در آن زمان ها از بنر تبليغاتي به عنوان پرچم در جنگ ها و نيز در كليساها استفاده مي شده است. اگر از بنر به درستي استفاده شود قطعا در شناخت و بهبود نام برند و رسيدن به اهداف، موثر است. براي دانستن اطلاعات هوشمند كافي، مي توانيد اين مقاله را بخوانيد.

 

انواع بنر تبليغاتي

 

 

۱ – بنر محيطي (چاپي)

۲ – بنر اينترنتي (ديجيتالي)

*** بيشتر نكاتي كه براي بنرهاي اينترنتي آورده مي شود، براي بنرهاي محيطي نيز صادق است.

 

كاربرد بنرهاي تبليغاتي

 

 

۱ كسب و كار (فروشگاهها، موسسات، شركت ها)

۲ اماكن مذهبي (مساجد، حسينيه ها، تكيه ها)

۳ اتحاديه هاي صنفي (طلا فروش ها، كله پاچه اي ها، كتاب فروش ها و…)

 

مزاياي استفاده از بنر تبليغاتي

 

۱ ارزان بودن نسبت به خيلي از انواع تبليغات. ازجمله : تبليغات تلويزيوني، كاتالوگ تبليغاتي، تبليغات بر روي اتوبوس، تبليغات مترو، تبليغات با گوگل، تبليغات راديويي، تبليغات بيلبورد، تبليغات با روزنامه، تبليغات در فرودگاهها و…

 ۲ صرفه جويي در وقت و پول

۳ فروش گسترده تر

۴ در معرض ديد كاربران بودن

۵ جنبه عمومي داشتن

۶ ارتباط نزديك با بيننده

 

مطالب اصلي براي طراحي بنر تبليغاتي

 

 

طراحي بنر تبليغاتي بسيار سخت مي باشد. شايد بپرسيد چرا؟ بنر تبليغاتي همانند تبليغات بيلبورد نيست كه فضاي بزرگي در اختيار داشته باشيد. همانند فاكس ماركتينگ هم نيست كه فضاي خيلي كوچكي داشته باشيد اما بايد از اين فضايي كه در اختيار داريم نهايت استفاده را ببريم.

۱ بنر، بايد تابلويي قابل فهم براي همه باشد.

۲ در بنر تبليغاتي مفهوم بايد هرچه سريعتر منتقل شود تا بهتر درك شود.

۳ مفهوم بنر تبليغاتي بايد مختصر و مفيد باشد.

۴ متن بنر تبليغاتي بيشتر از ۱۵ تا ۲۰ كلمه نشود.

۵ بر روي بنر تبليغاتي بهتر است فقط لوگو، نام برند و شعار تبليغاتي وجود داشته باشد.

۶ متن خوانا باشد.

 

يك بنر تبليغاتي اينترنتي فوق العاده بايد چه مشخصاتي داشته باشد؟

۱ – هماهنگي بنر با زمينه كسب و كار

 

 

وقتي براي وبسايتي قرار هست بنر تبليغاتي طراحي شود، بايد آن بنر با حوزه كاري آن سايت هماهنگ باشد. اين بنر براي مخاطبان يك سايت طراحي مي شود پس بايد بدانيم كه اين مخاطبان چه سلايق و علاقه مندي هايي دارند و با توجه به آن، طراحي بنر انجام شود. اين موضوع كمك مي كند تا مخاطبان بيشتري به سايت سرازير شوند. با در نظر گرفتن اين نكته بنر شما حرفه اي تر به نظر خواهد امد. گاهي طراحي يك بنر ميتواند به اندازه اي حرفه اي باشد كه انگار قسمتي از ان وب سايت است. اگر بنر شما با حوزه كاري وب سايت هماهنگ باشد مطمعناً شما شانس بيشتري براي كليك كردن مخاطبان بر روي بنرتان خواهيد داشت. براي مثال قرار دادن بنر تبليغاتي مربوط به پوشاك در سايتي كه در زمينه قطعات خودرو فعليت ميكند به هيچ وجه نميتواند مناسب باشد.

۲ – بنرهاي متحرك

 

 

بنرهاي متحرك براي سايت هاي اينترنتي مورد استفاده قرار مي گيرند. اين بنرها معمولا چشمك زن هستند ولي يادمان باشد كه اين چشمك زدن، نبايد بيننده را اذيت كند. سرعت اين بنرها بايد جوري باشد كه بتواند توجه بيننده را جلب كند. بنر با سرعت بالا يا پايين، چشم نواز نيست. هرچه بنر شما بهتر و جذابتر طراحي شود اعتبار شما در ذهن مخاطبانتان بيشتر مي شود. شما ميتوانيد با انتخاب يك بنر با وقار اعتماد و اعتبار كسب و كار خود را نشان دهيد. بنرهايي كه در انها از قسمتهاي متحرك استفاده شده است شانس بيشتري براي ديده شدند خواهند داشت اما فراموش نكنيد همانطور كه گفته شد بنر شما نبايد باعث ايجاد احساس نامطلوب در بيننده شود حتي شما ميتوانيد تنها قسمتي از بنر خود را به صورت متحرك در بياوريد.

۳ – كوتاه و ترغيب كننده

 

 

اكثر افراد، كم حوصله هستند. بهترين حالت يك بنر تبليغاتي اينترنتي اين است كه در عين كوتاه بودن، اينقدر جذاب باشد كه افراد را ترغيب به كليك كردن بر روي آن كند.  درانتخاب بنرهاي تبليغاتي هميشه به اين نكته توجه داشته باشيد كه شما وقت زيادي براي انتقال پيامتان نخواهيد داشت. پس بهتر است حاشيه نرويد و خيلي سريع نكات جذاب در مورد كسب و كار خود را در معرض ديد مخاطب قرار بدهيد.

۴ – از يك گرافيست فوق العاده استفاده كنيد

 

 

هرچه بنر تبليغاتي شما، بهتر طراحي شده باشد تاثيرگذاري آن براي ورود كاربران به سايت شما بيشتر مي شود. كمي بيشتر خرج كنيد و يك گرافيست عالي استخدام كنيد. درست است كمي براي شما گرانتر تمام مي شود ولي مطمئن باشيد كه پول آن را در خواهيد آورد. در حال حاضر طراحي بنرها نسبت به چندسال پيش پيچيده تر شده است و اگر در زمينه گرافيك داراي تخصص نيستيد بهترين كار اين است كه از يك گرافيست خوب در اين زمينه كمك بگيريد. به شما توصيه ميشود در هنگام جستجو براي انتخاب گرافيست حتماً كارهاي قبلي او را در اين زمينه ببينيد و از كيفيت كار او مطمعن شويد. مطمعن باشيد استفاده از يك گرافيست حرفه اي كمك بزرگي براي رسيدن به اهداف شما در تبليغات بنري انلاين است.

كاربرد بنرهاي تبليغاتي مزاياي بنر تبليغاتي

۵ – كم حجم

 

 

ما بهترين بنر تبليغاتي را هم داشته باشيم ولي وقتي كسي آن را نبيند يا به سختي ببيند، تاثيرگذاري لازم را ندارد. هرچه حجم بنر كمتر باشد يعني راحت تر باز مي شود پس احتمال ديدن آن بيشتر مي شود. بهتر است حجم بنر، بيشتر از ۱۵ كيلو بايت نباشد. اين باعث مي شود تا ما ارتباط موثر سريعتري با مخاطب برقرار كنيم.

بنرهاي تبليغاتي تبليغات بنري طراحي بنر طراحي بنر تبليغاتي

۶ – كارآمدي بنر خود را ارزيابي كنيم

 

 

در هر جايي كه بنر مي گذاريم يك آماري از آن بايد داشته باشيم. اين آمار بايد توسط ما كنترل شود. اگر بازديد از سايتي بوسيله بنر، مناسب نبود پس يك جاي كار مي لنگد. بايد بنر را بازبيني كنيم. بررسي كنيم چرا بازده لازم را نداشته است و آن را اصلاح كنيم. وقتي بنري اشكال دارد نبايد روي آن پافشاري كنيم. توصيه مي كنم كه فقط در يكجا بنر قرار ندهيم. آن هزينه اي را كه قرار است براي يك مورد بدهيم بهتر است بين چند مورد تقسيم كنيم. زماني كه شما بنر تبليغاتي خود را در چندين وب سايت مختلف قرار دهيد اين مزيت براي شما به ارمغان مي ايد كه بعد از گذشت مدتي و بررسي بازدهي بنرها ميتوانيد وب سايت هاي متناسب تر را از بين اين وب سايتها انتخاب كنيد. اگر بنر شما در جاي مناسبي قرار داشته باشد شما قدم مهمي براي رسيدن به موفقيت در تبليغات بنري برداشته ايد.

انواع بنر بنر تبليغاتي بنر چيست بنر سايت بنر هاي تبليغاتي

 

نكات اساسي در طراحي بنر تبليغاتي اينترنتي

 

 

۱ براي خود هدف تعيين كنيد

۲ بازاري را كه مي خواهيد بدست آوريد، مشخص كنيد

۳ به سليقه مخاطبان طراحي كنيد

۴ اصل مطلب را بگوييد، حاشيه نرويد.

۵ از كلمات جذاب و ترغيب كننده يا كنجكاو كننده استفاده كنيد

۶ دنبال برطرف كردن نيازهاي افراد باشيد

۷ نظر افراد معمولي و رهگذر را كه تخصصي در بنر ندارند، بپرسيد

۸ بهترين فونت براي متن فارسي، نازنين و يكان مي باشد

۹ بهترين فونت براي متن انگليسي Sans Seif و فونت ترافيك، براي شماره تلفن ها مي باشد

 

 نكات اساسي ديگر در طراحي بنر تبليغاتي اينترنتي

 

 

۱ از روانشناسي رنگ ها براي جذب بيننده كمك بگيريد

۲ تمركز حواس خود را روي انجام بهترين كار بگذاريد

۳ يك عكس مناسب انتخاب كنيد

۴ اگر بنر متحرك داريد، حجم آن از ۴۰ كيلوبايت بيشتر نباشد

۵ از بنرهاي تكرارشونده استفاده نكنيد

۶ زمان بنرهاي متحرك بيشتر از ۱۵ ثانيه نباشد

۷ از بنرهاي تعاملي استفاده كنيد

۸ حتما بنر تبليغاتي را به يكي از صفحات سايت خود لينك دهيد. حتما با عكس بنر مطابقت داشته باشد

۹ از سايت هايي كه در آن تبليغات زيادي دارند اجتناب كنيد. تبليغ شما كمتر ديده مي شود

۱۰ در جاهايي بنر تبليغاتي بگذاريد كه مربوط به حوزه كاري شما باشد

 

نتيجه گيري

 

 

۱ – بنر تبليغاتي يكي از انواع تبليغات نسبتا مدرن مي باشد. نوع پيشرفته آن، بصورت ديجيتالي براي سايت ها و شبكه هاي اجتماعي مي باشد. اين تبليغات به دليل بصري بودن، اثرگذاري خاصي مي تواند بر روي مخاطب بگذارد. ازين فرصت استفاده كنيم.

۲ – بنر تبليغاتي تنها يكي از انواع رسانه هاي شما مي تواند باشد. مجموعه اين تبليغات مي تواند براي شما اثربخش باشد. از ديگر رسانه هاي تبليغاتي حتما استفاده كنيد. ازجمله : بازاريابي پيامكي، تراكت طلايي، بازاريابي با ايميل، بازاريابي در اينستاگرام، بازاريابي با تلگرام و…

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.