۴ نكته طلايي براي ارائه خود در بازاريابي

از ديگر راههايي كه براي ارائه خود به آن نيازمنديم در مقاله زير آورده شده است. راههاي ارائه خود بسيار متنوع مي باشد و با گذشت زمان و افزايش ارتباطات هر روز به آن اضافه مي شود و شما هرروز بايد به دنبال راههايي باشيد تا با برقراري ارتباط موثر بتوانيد خود را به بهترين شكل ممكن ارائه دهيد و كسب و كار خود را متحول كنيد. در مقالات قبلي ما شش راه ارائه خود را به شما معرفي كرديم. اگر مقالات قبلي را مورد مطالعه قرار دهيد به سادگي مي توانيد همراه با اين مقاله خود را به بهترين شكل ممكن به ديگران معرفي كنيد و به كسب درآمد سازمان خود كمك شاياني كنيد.

مهمترين موضوع عصر حاضر برقراري ارتباط صحيح، قدرت مذاكره مي باشد تا ما بتوانيم به ذهن ديگران نفوذ كرده و هنگامي كه، مشتريان در ذهن خود ما را بپذيرند، آنگاه با اعتماد به نفس از ما خريد خواهند كرد. در اين مقاله ۴ راه ديگر براي ارائه خود را به شما معرفي خواهيم كرد، اين ۴ راه به شرح ذيل است.

 

نكاتي ناب براي ارائه خود در بازاريابي

 

اناليز پارتيزاني و شناخت تهديدها و فرصتها

 

ارائه خود

اولين نكته براي  ارائه خود ، اين است كه بعد از به كار گيري تمام موارد مقالات قبلي گاهي پينگ پنگ فروش از كنترل شما خارج مي شود چون پيش بيني كافي و لازمي از نحوه برخورد يك مشتري خاص نداشته ايد (همين مشتري هاي سخت گير هستند كه در نهايت ما را به پارتيزانهاي نمونه جنگ هاي نامنظم تبديل مي كنند، از ان ها استقبال كنيم و در چالش ان ها شركت كنيم، يك بازي بدون چالش و هيجان فقط به درد مردگان مي خورد).

در اين گونه موارد با حفظ خونسردي بيشتر، شنونده بايد بود تا گوينده، به زودي از دل همين شنيده ها شما پاسخ هاي قانع كننده اي را بيرون خواهيد كشيد! فقط بايد قدرت اناليز خود را تقويت كنيد و در لحظه تهديد ها و فرصت ها و قوت ها و ضعف ها را طبقه بندي كنيد و به نوبت به تقويت قوت و فرصت ها و پاسخ گويي به ضعف  و تهديد ها بپردازيد. به ياد داشته باشيم يعني هميشه به ياد داشته باشيم كه كشتي ها در اسكله  امن تر هستند تا در ميان طوفان، اما كشتي براي لنگر انداختن در اسكله طراحي نشده است!

از چالش ها نهراسيم يا موفق ميشويم كه به ان ها پاسخ بدهيم تا موفق مي شويم كه بدانيم در چه مواردي ضعف داشته ايم و براي رفع انها تلاش كنيم. در لحظه مثل يك پارتيزان، به شناسايي تهديد ها و فرصت مي پردازيم و استراتژي هاي خود را كه بر پايه تجربه  و تحقيق بوده اند تدوين ميكنيم.

تمرين

دو مورد از اناليزهاي لحظه اي خود را يادداشت كنيد؛ يك مورد منجر به پيروزي و يك مورد شكست؟ چه فاكتورهايي موفقيت يا شكست را در اناليز پارتيزاني شما تعيين كردند؟

بهره گيري از سناريوي خلاق

 

 

با بررسي دوباره ايتمهايي كه گفتيم به اين نتيجه ميرسيم كه براي پرزنت كردن نياز به يك سناريو داريم. دقيقا اين نيازي است كه بسياري از ما به ان اهميتي نمي دهيم، بزرگترين بازيگري را كه ميشناسيد كيست؟ (مهم كشف سليقه شما نيست كه ممكن است جواب ها به بيش از پنجاه نفر هم برسد). اما كدام يك از اين افراد بدون سناريو به ايفاي نقش پرداخته اند؟ چند درصد از انها به ايده هاي خالقانه خود متكي بوده اند و از سناريو پيروي نكرده اند؟

بحث سناريو بحث بسيار مهم در همه كسب و كار است كه به صورت مجزا در ايتمي در مبحث بازاريابي تلفني به بررسي ان خواهيم پرداخت.

 

موضع نگرفتن در مقابل گارد مشتري

 

گارد گرفتن

 

هميشه مشتري ها نسبت به فروشنده ها گارد بسته اي دارند و اين هنر يك فروشنده است كه اين گارد را از هم باز كند. اين تابع شرايط زماني و مكاني نيست اما گاهي شرايط زماني و مكاني به شدت يا ضعف ان كمك خواهد كرد (مثل زمان ركود اقتصادي كه شدت ان بيشتر خواهد بود).

نميتوان انتظار داشت كه مشتري بدون گارد در مقابل ما ظاهر شود، اين گارد هميشه نسبت به فروشنده وجود دارد و حالت دفاعي در رفتار همه مشتري ها ديده ميشود، به ويژه در زماني كه رفتار فروشنده يا طرف مذاكره تهاجمي باشد، كار اصلي ما در پرزنت اين است كه به نگراني هاي او پاسخ قانع كننده اي بدهيم و او را از اين گارد خارج كنيم نه اين كه با گرفتن موضع او را بيشتر در اين حالت فرو ببريم. فرد موفق كسي است كه با سنگهايي كه به طرف او پرتاب ميشود براي خود سنگر بسازد!

در زمان برخورد با گارد مشتري، با او بايد همزاد پنداري كرد و به نگراني هاي او پاسخ داد، رفتار عكس ممكن است كه به عدم فروش يا حتي يك فاجعه بيانجامد. ما استخدام مي شويم تا پاسخگوي مشتري باشيم نه اينكه به تقابل با او بپردازيم…

نكته اي كه بسياري از سازمان ها هميشه فراموش ميكنند تا به پرسنل خود انتقال بدهند دقيقا همين مفهوم است. به ياد داشته باشيم موضع گرفتن در مقابل مشتري يك موضوع كاري را به يك موضوع شخصي براي اختلاف تبديل ميكند و اين دقيقا اغاز شكست يك فروشنده است.

نكاتي براي متقاعد كردن مشتريان

متقاعد كردن مشتريان براي نهايي كردن خريد نوعي هنر است. نكات زيادي وجود دارد كه شما ميتوانيد با استفاده از آنها مشتريان خود را مجاب كنيد كه از شما خريد كنند. در ادامه برخي از اين نكات ارائه شده است كه ميتواند در اين زمينه به شما كمك كند.

مزاياي خود را محكم به مشتريان ارائه دهيد

 

 

مزايايي كه به صورت ويژه و محكم ارائه شوند بهتر ميتوانند مشتريان را قانع كنند. در بيان مزاياي خود از قيدها و صفات مبهم استفاده نكنيد چرا كه مشتريان اينگونه مزايا را به خاطر نميسپارند. براي مثال فرض كنيد شما در حال بازاريابي براي فروش قطعه اي مربوط به خودرو هستيد كه مصرف بنزين را كم ميكند. زماني كه ميخواهيد مزاياي محصول خود را ارائه دهيد به جاي اينكه بگوييد استفاده از اين قطعه مصرف سوخت در خودروي شما را به ميزان قابل توجهي كم ميكند. ميتوانيد اينگونه مزيت محصول خود را معرفي كنيد و بگوييد كه استفاده از اين قطعه مصرف بنزين را در خودرو شما به ميزان ۱۵% كاهش خواهد داد.

بر روي مزاياي كه شما را منحصر به فرد ميكند تاكيد كنيد.

ارائه مزايا كلي كه نوع محصول شما دارد مهم است اما مهمتر از ان استفاده از مزاياي است كه شما را در اين رقابت متمايز ميكند. به دنبال مزيتهايي در محصول خود باشيد كه بتواند شما را از ديگران متمايز كند. مزيتهاي منحصر به فرد ميتواند كمك زيادي به شما براي رسيدن به هدف كند.

پرزنت كردن چيست مقاله پرزنت كردن نكاتي ناب براي ارائه خود در بازاريابي

براي محصول خود مزاياي را ايجاد كنيد

 

 

اگر محصول شما به گونه اي است كه عده زيادي از فروشندگان ديگر نيز آن را ارئه ميدهند در واقع شما در يك رقابت سخت قرار گرفته ايد. براي پيروزي در اين قابت ميتوانيد مزاياي جديدي را براي محصول خود ايجاد كنيد. براي مثال براي آن تخفيفاتي در نظر بيگيريد و يا به مشتريان خود بگوييد كه در صورت خريد، محصول به صورت رايگان براي آنها ارسال خواهد شد. با توجه به محصولي كه ميفروشيد خودتان ميتوانيد ببرخي از مزيتهاي جديد را براي آن به وجود بياوريد.

بهره گيري از سناريوي خلاق پرزنت ديگران پرزنت ديگران چيست پرزنت كردن

به مشتري اطمينان خاطر بدهيد

معمولا مشتريان در مراحل آخر تصميم گيري براي خريد ممكن است دچار نوعي شك و دو دلي شوند. شما ميتوانيد به مشتريان خود كمك كنيد كه از اين مرحله به راحتي عبور كنند. براي مثال اگر از كيفيت محصول خود اطمينان داريد ميتوايد در مورد محصولتان به انها ضمانتي قوي بدهيد. مثلا بگوييد كه تا يك هفته اگر از اين محصول راضي نبوديد بدون هيچ شرطي ميتوانيد محصول را به من پس بدهيد و وجه پرداختي را دريافت كنيد.

ابزارهاي بازاريابي ارائه خود ارائه خود چيست بازاريابي

بهره گيري از زبان بدن

 

زبان بدن

 

زبان بدن بحثي است كه در جامعه ما خيلي مورد استقبال و بررسي قرار نمي گيرد. شايد به اين دليل كه هنوز ضرورت ان را نمي شناسيم. در مورد زبان بدن كتابهايي زيادي هست و كتاب هاي ارتباط غير كلامي و زبان بدن نوشته اساتيد اين فن ميتواند منابعي خوب براي مراجعه باشد. مهمترين نكته براي پرزنت كردن آشنايي با زبان بدن مي باشد، كه مي تواند براي موفقيت ما در ارائه خود بسيار حائز اهميت باشد.

آموزش بازاريابي با تلگرام آموزش پرزنت آميخته بازاريابي

بهره گيري از زبان بدن اين امكان را به ما مي دهد كه بدون شنيدن كلمات به احساس دروني افراد پي ببريم و از اين دريافت در جهت اناليز پارتيزاني تهديدها و فرصت ها بهره بگيريم. مثلا در مورد گارد بسته خريدار يكي از علايم دست به سينه ايستادن يا نشستن اوست كه ميتواند به ما خبر بدهد كه او در موضع گارد دفاعي قرار گرفته است كه اين مطلب مي تواند به شكست ما در يك مذاكره يا فروش بيانجامد، تكنيك مقابله در اين موارد (البته بعد از اگاهي كامل از زبان بدن و شناخت ان) مي تواند بسيار ساده باشد.

مثلا در مورد مثال گفته شده تعارف كردن يا دادن چيزي شبيه خودكار ميتواند شخص را از حالت دفاعي خارج كند و اين زمان مناسبي است براي اينكه شاه كليد هاي پرزنت خود را به كار ببريم تا بار ديگر طرف مذاكره ما گارد دفاعي به خود نگيرد(البته اگر از روي خستگي دست به سينه نشده باشد!)

شناخت زبان بدن و تكنيك هاي مقابله با ان به دليل گستردگي حتما نياز به اموزش و مطالعه دارد.

نتيجه گيري

شناخت تمامي موارد ارائه خود براي برقراري ارتباط ما بسيار مفيد و سودمند مي باشد. اگر ما به دنبال ثروت هستيم بايد از تمامي راههاي روز براي كسب و كار خود استفاده كنيم. هرچه ما نسبت به محيط خود به روزتر باشيم و خلاقيت براي آن مطرح كنيم به راحتي مي توانيم گام هايي در جهت پولدار شدن برداريم. نكته مهم اين است كه ما بتوانيم با ديگران به بهترين شكل ارتباط گرفته و راههاي متقاعد كردن ديگران را به خوبي بدانيم.


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.