شش گام تا شروع كسب و كار

اكثر مردم فكر مي‌كنند كه راه‌اندازي يك كسب و كار به راحتي انجام مي‌گيرد در حالي كه واقعيت اين است كه براي اين كار بايد به جزئيات زيادي توجه كرد. دليل توجه نكردن به اين جزئيات بسياري از افرادي را كه قصد دارند به يك كار‌آفرين تبديل شوند، در همان ابتداي كار نا اميد كرده و فكر مي‌كنند كه توانايي لازم را براي ايجاد يك كسب و كار موفق ندارند.

راه‌اندازي يك كسب و كارموفق

 

 

تقريباً مي‌توان گفت به طوركلي شما براي راه‌اندازي يك كسب و كارموفق به يك ايده‌ عالي، سرمايه كافي و خلاقيت نياز داريد. البته به جز اين موارد شما بايد به جزئيات مهم ديگري نيز توجه كنيد. نكته اينجاست كه اكثر مردم فاقد صبر، توانايي، عزم و اراده براي يك برنامه‌‌ريزي و ارتباط موثر هستند. اين موضوع به راحتي مي‌تواند آن‌ها را در مراحل اوليه كار با ناكامي مواجه كند. واقعيت اين است كه شما به يك طرح كامل نياز داريد تا در طول مسير ياريتان دهد.

صفحات اجتماعي خوب صفحات اجتماعي مفيد كمپين بازاريابي هدف

گام‌هاي لازم براي راه‌اندازي يك كسب و كار

قبل از اينكه بخواهيد يك كسب و كار را راه‌اندازي كنيد بايد در مورد موارد مهمي فكر كنيد كه در ادامه مطلب اين موارد به صورت ۶ گام و مرحله ارائه شده‌اند.

تفكر كافي در مورد همه چيز

 

داشتن يك ايده خوب لازم است، اما علاوه بر آن شما بايد به عنوان مالك يك كسب و كار به جنبه‌هاي مختلف آن كسب و كار فكر كنيد. بايد از اين موضوع مطمئن شويد كه مي‌توانيد براي همه سوالات احتمالي پاسخي مناسب ارائه دهيد. به عنوان نمونه شما بايد به بازار هدف محصولات خود، مسائل بالقوه‌‌اي كه ممكن است به وجود بيايند، محصولات ديگري كه مي‌توانيد ارائه دهيد، طرز فكر ديگران نسبت به كسب و كار شما و مسائل اينچنيني به خوبي فكر كنيد.

چگونگي تامين منابع مالي مورد نياز راه‌اندازي كمپين بازاريابي صفحات اجتماعي

ايجاد بيزينس پلن

 

 

گام بعدي شما اين است كه يك بيزينس پلن ايجاد كنيد. بيزينس پلني كه شما ايجاد مي‌كنيد بايد شامل مواردي مانند خلاصه اجرايي، شرح در مورد سهام اصلي، تجزيه و تحليل بازار، رقابت، بازار هدف، ساختار شركت، توضيحات كامل در مورد محصولات يا خدمات، پيش‌بيني‌هاي مالي و هر نوع اطلاعات مفيد ديگري باشد كه به كسب و كار شما مربوط مي‌شود.

ايجاد بيزينس پلن بيزينس پلن تنظيم اهداف آينده

جمع‌آوري ليست موارد لازم

شما در اين گام بايد اقدام به تهيه ليستي از مواردي كه لازم داريد به همراه هزينه‌هاي مرتبط با آن بكنيد. اين ليست بايد شامل تمام مواردي باشد كه شما به آن نياز خواهيد داشت، مواردي مانند، فضاي اداري، انبار، وسايل و …  .

در ابتدا زماني كه شما يك كسب و كار را راه مي‌اندازيد ممكن است احتياجي به استخدام كارمند نداشته باشيد اما بايد هوشمند بوده و به موضوع استخدام كارمندان هم فكر كنيد چرا كه در آينده و در زماني كه بخواهيد كسب و كار خود را توسعه دهيد، نياز خواهيد داشت كه كارمنداري را استخدام كنيد.

گسترش كسب و كار

 

 

زماني كه شما بخواهيد كارمنداني را براي گسترش كسب و كار خود استخدام كنيد بايد به مسئله آموزش آن‌ها نيز دقت كنيد چرا كه آموزش كاركنان يك نياز مستمر است و اگر شما قبل از از شروع كار به آموزش كاركنان خود فكر نكنيد، اين كار باعث ايجاد مشكلاتي در كسب و كارتان خواهد شد.

چگونگي تامين منابع مالي مورد نياز

اين موضوع خيلي مهم است كه شما منابع مالي كسب و كار خود را چگونه تامين كنيد. براي مثال آيا قرار است با استفاده از يك وام اين كار را انجام دهيد يا اينكه فكر ديگري براي تأمين منابع مالي مورد نياز خود داريد. در هر صورت بدون پول شما قادر نيستيد كسب و كار خود را راه‌اندازي كنيد.

اصول هدف گذاري اصول هدفگذاري؛ اهداف آينده

 

اگر شما بتوانيد يك حسابدار براي كسب و كار خود استخدام كنيد، او ميتواند در زمينه پرداخت و محاسبه ماليات به شما كمك زيادي كند در غير اين صورت به اين نكته دقت كنيد كه قوانين ماليات در حالت‌هاي مختلف شكلي متفاوت پيدا مي‌كنند.

راه‌اندازي كمپين بازاريابي

 

 

قبل از اينكه شما كسب و كار خود را راه‌اندازي كنيد بايد براي ايده‌هاي فروش و شناساندن برند خود برنامه‌ريزي داشته باشيد. به عنوان مثال امروزه رسانه‌هاي اجتماعي در بين عموم مردم گسترش زيادي پيدا كرده‌اند وحضور قوي در اين فضا مي‌تواند كمك بسيار خوبي به صاحبان كسب و كار‌ها بكند.

صفحات اجتماعي

شما مي‌توانيد در شبكه هاي اجتماعي مختلف براي كسب و كار خود صفحاتي را ايجاد كنيد و از همان ابتدا به اين نكته دقت كنيد كه وقت كافي را براي اينكار در نظر گرفته و صفحات اجتماعي مربوط به كسب و كار خود را به صورت منظم به روز رساني نماييد.

براي موفقيت كسب و كار خود بايد از تكنولوژيي‌هاي موجود استفاده كنيد تا بتوانيد كسب و كار خود را به خوبي به ديگران معرفي كرده و گام مهمي را در جهت رسيدن به اهداف خود برداريد.

تنظيم اهداف آينده

براي حركت و ادامه كسب و كار خود بايد اهداف كوتاه مدت و بلند مدتي را تعيين كنيد. تعيين اهداف واقع‌بينانه و قابل اندازه‌گيري در كسب و كار جديد به شما كمك مي‌كند كه به درستي در مسير باقي بمانيد. با توجه به اهدافي كه انتخاب كرده‌ايد وضعيت كاركنان، سرمايه‌گذاران و وضعيت خود نسبت به رقبا را مورد بررسي قرار بدهيد.

بررسي اين موضوع مي‌تواند به شما در جهت تعيين اهداف جديد كمك كند. همچنين مي‌تواند شما را براي انجام اقدامات لازم راهنمايي نماييد؛ اقداماتي كه شما در رسيدن به موفقيت‌هاي بيشتر بايد به آن‌ها بپردازيد.

نتيجه گيري

شروع يك كسب و كار با نگراني‌ها و مشكلاتي همراه است اما در دراز مدت پاداش بزرگي را براي شما به همراه خواهد داشت. توجه به اين مراحل مي‌تواند در روند راه‌اندازي يك كسب و كار كمك كننده باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.