راه هاي كسب درآمد از شبكه هاي اجتماعي (اينستاگرام، تلگرام )

 

اين روز ها شبكه هاي اجتماعي بيش از پيش رونق گرفته اند و بازايابي و كسب درآمد از طريق اين شبكه ها بيشتر از سايت هاي كسب و كار و اينترنتي شده است. عوامل متعددي در موفقيت اين شبكه ها تاثير گذار بوده اند. عواملي نظير جلب اعتماد از طريق شبكه هاي فاميلي و آشنايان و دسترسي آسان تر، كه سبب شده تا اين شبكه ها در بازار فروش، تجارت و كسب درآمد بسيار عالي عمل كنند.

دراين متن بيشتر به روش هاي كسب درآمد از طريق تلگرام و اينستاگرام مي پردازم كه هر دو شبكه اجتماعي پركاربرد در فضاي مجازي هستند و از پر طرافدار ترين شبكه هاي اجتماعي به شمار مي روند. همچنين رازهايي را با شما در مورد اين شبكه ها در ميان مي گذارم كه تابه حال شايد نشنيده ايد.

شبكه هاي اجتماعي موفق كسب درآمد

۱-اينستاگرام يك منبع درآمد براي كسب و كارهاي كوچك

 

 

 

اينستاگرام يكي از شبكه هاي اجتماعي مي باشد كه در ايران و در فضاي مجازي به شدت طرفدار پيدا كرده و تعداد اعضاي اين خانواده هر روز بيشتر و بيشتر مي شود. اينستاگرام به اندازه­ فيسبوك كاربرد دارد اما كسب و كار هاي كوچك از اينستاگرام به عنوان منبع اصلي درآمدشان نام مي­ برند.

۱-۱-اينستاگرام چيست؟

اينستاگرام يك برنامه بر روي گوشي همراه هوشمند است كه در سال ۲۰۱۰ وارد بازار جهاني شد. افرادي كه عضو اينستاگرام مي شوند، مي توانند ديگران را فالو كنند و پس از موافقت آن ها، عكس هايشان را ببينند يا عكس هاي خود را براي مخاطبانشان به نمايش بگذارند. اگر از عكسي خوششان آمد لايك كنند و يا كامنت بگذارند.

راه هاي كسب درآمد از شبكه هاي اجتماعي شبكه هاي اجتماعي

۱-۲-چرا اينستاگرام در كسب و كارهاي كوچك نسبت به ديگر شبكه هاي اجتماعي موفق تر عمل كرده است؟

 

 

براي رسيدن به پاسخ اين سوال لازم است كمي به اطرافتان نگاه كرده و  تعريف مديريت براي خودتان كنيد تا موفق شويد. امروز در جامعه ايران دست هر فردي يك دستگاه موبايل هوشمند وجود دارد كه پس از انجام كارهايش حداقل روزانه ۲ الي ۳ ساعت از وقت خود را با اين موبايل مي گذارند. او با گوشي اش بازي مي كند و يا اخبار روز را پيگيري كرده يا فيلم و تصوير مي بيند و پيام مي دهد. در همين حال روي اكثر موبايل هاي هوشمند ايراني يك يا چند شبكه اجتماعي رايج وجود دارد كه هر از گاهي ميتوان به آن ها نگاهي انداخت.

در اين بين رسيدن به مشتري و خريدار و برقراري ارتباط صحيح با او براي فروش محصولات از مهم ترين مسائل است. حالا كه همه در حال استفاده از تكنولوژي جديد گوشي هاي هوشمند و شبكه هاي اجتماعي نصب شده بر روي آن هستند، بايد فرصت را قدر دانست و از همين شبكه ها به مشتريانتان نزديك شد و ارتباط برقرار كرد.

اينستاگرام اينستاگرام ماركتينگ بازاريابي در اينستاگرام بيزينس با اينستاگرام

۱-۳-اعتراف يك جوان شيريني پز در مورد اينستاگرام

يك پسر جوان در منطقه اي از تهران ساكن بوده، حرفه شغلي او شيريني پزي است.

اين جوان ادعا مي كند تمام سودي كه از كارش كسب كرده مي كرده از نمايش كيك هايش در اينستاگرام بوده است. او مي گويد من هر وقت كيك مي پزم، عكس آن را در تبليغات در اينستاگرام مي­گذارم تا بقيه در مورد آن نظر بدهند. اولين بار كه اين كار را كردم همه از كيك هايم خوششان آمد و قيمتش را از من پرسيدند. از آن به بعد عكس كيك ها را با قيمتشان مي گذارم تا كامنت ها در مورد قيمتش نباشد. مشتريان به من زنگ مي زنند و كيك را ميخرند و آنهايي كه كيك مرا نخريده اند كلي از كيك پزي و هنرم تعريف و تمجيد مي كنند و شور و اشتياقي در ديگران براي خريد از من بوجود مي ­آورند.

۲- كسب درآمد از كانال تلگرام

۲-۱-چگونه مي توان از كانال تلگرام درآمد كسب كرد؟

 

 

شايد تا به حال در ذهنتان اين سوال پيش آمده باشد كه چرا در تلگرام اين همه كانال وجود دارد و اين همه متن و داستان و جوك و پيام و تصوير براي مخاطبانشان قرار مي دهند؟

اكنون وقت اين رسيده كه بدانيد اين كانال ها تنها براي سرگرمي شما بوجود نيامده اند، آن ها با تبليغات كانال هاي ديگر و افراد و شركت ها كسب درآمد مي كنند. اين تبليغات عموماً به اين صورت است كه در هر ۵ پيامي كه در كانال ها قرار مي گيرد تا مخاطب جذب كنند، يك تبليغ را نيز به مدت چند دقيقه نگه مي دارند و سپس دوباره كانال مسير قبلي را طي مي كند.

انواع تبليغات در اينستاگرام انواع روش هاي كسب درآمد اينترنتي ;

۲-۲-درآمد حاصله از كانال تلگرام چه مقدار است؟

درآمد كانال هاي تلگرام و تبليغات در تلگرام  به تعداد اعضاي آن ها بستگي دارد. اگر دقيق تر مي خواهيد بدانيد چند تا از كانال هاي معروف را ذكر مي كنم تا با نرخ درآمد آن ها آشنا شويد. كانالي مثل گيزميز براي هر تبليغ ۲ ميليون و پانصد هزار تومان دريافت مي كند.

اين كانال ها حتي از طريق افزايش عضو براي كانال هاي ديگر نيز درآمد كسب مي كنند. اين افزايش عضو با ارائه كردن محتواي جديد در كانال و فرستادن پيام هاي كانال به گروه ها براي جذب مخاطبين يا از طريق نوتيفيكشن يا اجباري عضو كردن صورت مي گيرد. افزايش عضو نيز از طريق نوتيفيكشن بهاي ويژه و متفاوت با افزايش عضو از طريق اد كردن اجباري دارد. براي اينكه قيمت ها را متوجه شويد دوباره سراغ كانال گيز ميز مي روم. در اين كانال افزايش عضو از طريق اد كردن اجباري به ازاي هر ۱۰ هزار عضو ۵۰۰ هزار تومن و به ازاي هر ۱۰۰ هزار عضو ۵ ميليون تومان است. قيمت هر هزار عضو از طريق افزايش عضو بوسيله ي نوتيفيكشن، ۱۴۰ هزار تومان است.

۲-۳-راه اندازي كانال تلگرام

 

 

 اولين كاري كه بايد كنيد اين است كه كانال تلگرام راه ­اندازي كرده و بعد شروع به توليد محتوا در كانال كنيد. محتواي بامزه و خنده دار بسيار ايراني پسند است و مردم از آن ها لذت مي برند. پس از اينكه محتوا توليد كرديد، براي نمايش هر كدام از آن ها زماني خاص قرار دهيد و بعد پيام جديدي را به نمايش گذاريد. پس از افزايش اعضا در كانال خود، از كانال هاي ديگر و افراد و شركت ها هزينه دريافت كنيد تا كانال آن ها را تبليغ كنيد.

 

نتيجه گيري

شما مي دانيد كه افزايش عضو شايد بدون سرمايه زمان ببرد اما آينده بسيار خوبي در انتظار شما است، زيرا به ازاي هر هزار عضو، دو هزار و پانصد تومن تعرفه آگهي هاي شماست. حالا اگر شما كانالي با ده هزار عضو داشته باشيد، هر آگهي در كانال شما ۲۵ هزار تومان است و شما به راحتي مي توانيد درماه حدود ۲ الي ۳ ميليون درآمد كسب كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.