۸ گام مرموز تا رسيدن به موفقيت در كسب و كار

من به تازگي فرصت و شانس ملاقات با آرون يانگ، يكي از همكاران كارآفرينم كه ۳۲ سال سابقه در شغل هاي متعدد دارد را داشته ام. او اخيراً شركت لافلين اسوشيت را مديريت مي كند.

آرون كيست؟

آرون در ۲۰ سال گذشته بخش قابل توجهي از زمانش را به كمك كردن به شركت ها و مشاغل ديگر، به خصوص به كار آفرينان اختصاص داده است تا سرعت يادگيري آن ها را بيشتر كرده و از وجود موانعي كه بر سر راه وجود دارد آگاهشان سازد.

به همين  خاطر، او به عنوان يك گوينده كليدي و مربي استراتژي هاي كسب و كار فعال و عضو دانشكده اصلي شد و در موقعيت مدير عاملي قرار گرفت ( نحوه آشنايي من با ايشون از طريق دانشكده بود).

او با عقل و خردش يك كتاب به نام برداشتن ۲۰ قدم تا رسيدن به هدف در كسب و كار، نوشته است. بنابراين در فرصتي كه براي ملاقات با ايشون پيدا كردم، در مورد اين قدم ها پرسيدم تا تجربيات و خردشان در اين زمينه را با من در ميان بگذارند.

در اين مقاله به بررسي اسراري كه آقاي آرون به من گفتند، مي پردازيم. تيم آموزشي ماهان تيموري قصد دارد تا ۸ گام مرموز تا رسيدن به موفقيت را از زبان آرون يانگ بيان كند.

۱-ابداع و نوآوري داشته باش يا پيشرفت كن

 

 

بسياري از كارآفرينان ابتدا از دنبال كردن ايده هاي نو شروع كردند، اما از نظر آقاي يانگ اين راحت ­ترين و موثرترين مانع در برابر تمام موانع است. درباره­ مردمي فكر كن كه مي­شناسي و درد هايي كه آن ها مي كشند و احساس مي كنند. درباره ­ي مشكلي فكر كن كه خودت داري، هر اندازه كه اين مشكل بزرگ يا كوچك باشد.

چه چيزي مشكلت را كم و يا آن را حل مي كنه. چه چيزي را مي توانيد ابداع كنيد يا پيشرفت بدهيد كه نياز مشتريتا را رفع كند؟ به عنوان مثال جارو برقي دايسون را در نظر  بگيريد.

اين محصول در كل صنعت انقلاب كرد، نه به خاطر اينكه يك اختراع جديد است بلكه به خاطر حل كردن مشكلات پايه اي مشتريان. آن جارو برقي هرگز مكشش را از دست نمي دهد و همواره مكش دارد و با طراحي توپش به آساني قابل استفاده است. وُيلا شركتي با قدمت صد ساله در ايالات متحده امريكا است كه درسال ۲۰۰۸  تنها، يك درصد از بازار را به خود اختصاص داده بود هم اكنون بيش از بيست درصد فروش جارو برقي در بازار را در دست دارد .

رازهاي موفقيت در كسب و كار موفقيت موفقيت در كسب و كار

۲-بازار را تعيين و تعريف كنيد  

 

 

فقط يكبار ايده خوبي داشته باشيد، در نظر بگيريد كه مشتري كيست و بازارتان كجا خواهد بود. براي مثال يكي از دوستان نزديك يانگ، قراردادي با انتشارات براي نوشتن يك كتاب درباره­ ي استراتژي ­هاي دوست يابي براي مردان نوشت.

برداشتن 8 قدم مرموز تا رسيدن به موفقيت در كسب و كار راز موفقيت در كسب و كار

او حدود دو سال روي اين پروژه وقت گذاشت و با شگفتي و تعجب به اقاي يانگ گفت، در حالي كه هيچ كتابي مثل كتاب من نبوده است، اما تنها كتابي بود كه روي قفسه كتاب فروشي ها ماند و به فروش نرفت؛ دليلش اين بود كه مردها كتاب هايي را نمي خرند كه به آن ها بگويد چطور دوست پيدا كرده و رابطه برقرار كنند.

اين كتاب هيچ بازاري براي فروش نداشت و هيچ نيازي هم به اين كتاب نبود. شما بايد قبل از اينكه زندگي، وقت و سرمايه خود را بر روي توليد و آوردن يك محصول به بازار بگذاريد، مطمئن باشيد كه درك كاملي از نياز مخاطب و ميزان علاقه آن ها به محصول شما وجود دارد.

انواع تست‌هاي استعداد و فنون مذاكره مجله موفقيت، مجله راز، مجله شادكامي،  مجله

۳- برنامه خود را مرتب و درست بچينيد

 

 

شما براي اينكه كسب و كار را به بازار ببريد، چه چيزهايي نياز داريد؟ كانال شما براي تحويل چيست؟ آيا شما اختراع خود را مستقيم به بازار هدايت خواهيد كرد؟ آيا شما را در بازار دسته دوم و خرده فروشي به فروش مي رسانيد؟ به چه چيزها و چه كساني شامل مواد، اجرا، بودجه و مهارت هاي بومي داخل و يا خارج نياز داريد تا موفق شويد؟ چطور مي­ خواهيد تلاشتان را اندازه بگيريد تا بتوانيد تعيين كنيد كه چگونه برنامه را تكامل دهيد تا همانطور كه مي خواهيد پيش برود؟

انداره گيري موفقيت انگيزه مناسب براي موفقيت

يك نقشه ذهني از تمام موانعي كه بر سر راهتان هست بكشيد و يك ليست و برنامه زماني از تمام اقداماتي كه بايد در پيش بگيريد تا پروژه را موفق نگه داريد تهيه نماييد؛ تا چيزي شما را در اين ميان غافل گير نكند.

۴- ديد خود را بيان كنيد

 

 

من به عنوان يك سخنران و گفتگو كننده خوشحال مي شوم كه ببينم اين اتفاق زودتر رخ مي دهد. ديدت را از شركتت شاخ و برگ بده و تصور كن چه حسي داره و چه طور مي شود وقتي آن پس از يه مدتي اتفاق مي افتد. از خودت اين سوال ها را بپرس:

محيط كارم به چه شكل باشد؟ آيا آنجا افراد ديگري هم باشند يا فقط خودتان مي مانيد؟ چه جو و نگرشي در آنجا برقرار باشد؟ چه نوع مشترياني داريد؟ آيا آن ها همه از يك مليت، بومي و يا از تمام جهان باشند؟ چه مقدار پول به دست مياوريد؟ زندگيتان چطور به نظر مي رسد؟ شما وقتي مي دانيد براي چي و در چه جهتي حركت مي كنيد، آن وقت خيلي راحت تر مي شود، تلاش خود را به سمت اهدافتان  هدايت كرد.

6 درس از داستان موفقيت كارآفرينان استاد موفقيت اصول موفقيت

۵- به ديگران الهام ببخشيد

هر وقت شما وارد يك جلسه براي ملاقات با ديگران مي شويد، از طريق روش هاي ديجيتال و تلفني با ديگري ارتباط برقرار كنيد، آن ها را از اينكه در ديد شما مناسب كدام جايگاه هستند، مطلع سازيد. به آن ها يك مقدار صميميت و دلگرمي بدهيد و كاري كنيد كه آن ها هم با شما صميمي شوند و از ديد و نظر آن ها براي پيشبرد اهدافتان بهره ببريد.

با آن ها همكاري كنيد تا بخشي از شما شوند، بنابراين، از اين كه چه مقدار نيروي انساني براي كار كردن به صورت رسمي يا قرار دادي به سمتتان مي آيند، متعجب خواهيد شد. اگرچه، اينكه رسمي يا نيروي قراردادي باشند مهم نيست، بلكه مهم اين است كه جزيي از قبيله و گروه شما محسوب شوند.       

 

۶-افراد كليدي كه مثل پيچ و مهره براي شركتتان هستند را بشناسيد

 

 

با افراد كليدي و با مهارت شركت آشنا شو و با آن ها دوست باش، در عين حال تمام فوت و فن هاي كار را ياد بگير و بفهم. اين به شما اجازه ميده فرايند را به جلو ببريد همانطور كه پيش مي روي و فرايند كار را منعطف تر كنيد همينطور كه شركت رشد و پيشرفت مي كند. به خاطر داشته باش كه يكي از اهداف بايد اين باشد كه شركتي بسازيد كه تماماً يا قسمي از آن بتواند بدون شما كار كند و مديريريت شده پيش برود. ( اين يكي از اسرار آقاي يانگ براي موفقيت در شرك لافين بود و همين باعث شد كه او بتواند زماني را براي همكاري و كمك به كار آفرينان ديگر اختصاص دهد.)

۷- استخدام كن اما براي هدفي بيشتر از پر كردن جاهاي خالي

تمام تلاشتان را كنيد و حداكثر كاري كه ميتوانيد را انجام دهيد تا افراد را براي بينش، درستي و تمام و كمال بودنشان استخدام كنيد.

اگر شما احساس مي كنيد كه استخدام كردن فردي اشتباه است سريعاً در اين زمينه عمل كنيد. بعضي افراد ممكن است در كنار شما تكامل پيدا و پشرفت كنند اما اگر شما به شرايط كارمندان نگاه بياندازيد، برايتان واضح مي شود كه در خيلي از موارد آن ها نمي توانند در كنار شما رشد كنند. شما بايد بگذاريد تا بروند؛ اينكار هر دوي شما احساس آزادي مي كنيد و كاري كه دوست داريد را انجام خواهيد داد.

۸- به ديگران چرا را بياموز

 

 

شركت ها افراد درستي را براي انجام كارهايشان استخدام مي كنند اما در تربيت و آماده كردن آن ها براي شغل واقعيشان شكست مي خورند، به اميد اينكه آن ها خودشان در شكل و فرمت مناسب نقش ايفا كنند و به فرم مناسب در بيايند. اين دستورالعملي براي به وجود آمدن بدبختي و مشكل ها است. شما نبايد آن ها را براي اينكه چطور اقدامات مربوط به انجام كارشان را بردارند و كار را انجام دهند تربيت كنيد، شما بايد با كلمه چرا و چطور كارهاي آن ها را ارزيابي كنيد تا ببينيد تا چه اندازه به نتايج مورد نظر شركت وسازمان نزديك بوده است.

نتيجه گيري

آن ها را با دقت و برنامه تربيت كنيد تا از عمق، كيفيت كار ،تعهد به انجام كار و ماندن در مسير درست خيالتان راحت باشد( به آن ها فرصت دهيد تا موقعيت و نقش خود را در ارتباط با سازمان بزرگتر، بيشتر كنند).

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.