۸ روش بازاريابي رايگان

بازاريابي ناموفق يكي از شايع‌ترين دلايل شكست كسب و كار‌ها محسوب مي‌شود. شما با استفاده از بازاريابي در مورد كسب و كار خود اطلاع‌رساني كرده و همچنين موجب افزايش فروش خود خواهيد شد. بازاريابي برند و كسب و كار شما را مشهور‌تر مي‌كند و به شما اجازه مي‌دهد كه در رقابت با كسب و كار‌هاي ديگر سهمي از بازار را به خود اختصاص دهيد. تعدادي از روش‌هاي بازاريابي هزينه‌بر هستند اما در كنار آن‌ها روش‌هايي نيز وجود دارند كه شما مي‌توانيد بدون صرف هزينه خاصي و به صورت رايگان كسب و كار خودتان را به ديگران معرفي كنيد. در اين مطلب به معرفي ۸ روش بازاريابي مي‌پردازيم كه با استفاده از آن‌ها به صورت رايگان مي‌توانيد كسب و كار خودتان را معرفي كنيد.

۱-ساخت يك سايت يا وبلاگ مرتبط با كسب و كارتان

ساخت يك سايت و يا حتي يه وبلاگ مرتبط با كسب و كارتان مزاياي زيادي براي شما به همراه خواهد داشت و مي‌توانيد ارتباط موثري را با مخاطبان خود برقرار كنيد. در حال حاضر ساخت يك سايت هزينه چنداني براي شما به همراه نخواهد داشت اما اگر نخواهيد همين هزينه كم را نيز صرف كنيد باز هم قادر هستيد كه به صورت رايگان يك وبلاگ براي كسب و كار خودتان بسازيد و از مزاياي فراوان آن بهره‌مند شويد.

با توجه به گستردگي اينترنت در بين عموم مردم بازاريابي از طري سايت يا وبلاگ مي‌تواند بسيار تاثيرگذار باشد. شما بدون محدوديت زماني و مكاني مي‌توانيد، كسب و كار خودتان را معرفي كنيد و مشتريان جديدي را در نقاط مختلف كشور پيدا كنيد. داشتن يك وب سايت مرتبط با كسب و كار باعث افزايش اعتبار كسب و كار شما خواهد شد. امروزه كسب و كار‌هاي بزرگ و كوچك فراواني وجود دارند كه از اين امكان استفاده مي‌كنند.

۲-توليد محتوا در مورد كسب و كارتان

 

8 روش بازاريابي رايگان3

 

محتواي خوب و مفيد نياز بسياري از كاربراني مي‌باشد كه از اينترنت استفاده مي‌كنند. شما مي‌توانيد با توليد چنين محتوايي در مورد كسب و كارتان مخاطبان زيادي را جذب كنيد. مي‌توانيد در مورد محصول يا خدماتي كه ارائه مي‌دهيد محتواي آموزشي ارائه دهيد تا علاوه بر رفع نياز مخاطبان و جذب آن‌ها مشتريان وفاداري نيز براي خودتان پيدا كنيد. براي انجام يك بازاريابي موفق از طريق محتوا بايد مخاطباني كه با كسب و كار شما مرتبط هستند را به خوبي بشناسيد و بدانيد كه آن‌ها دقيقاً به دنبال چه اطلاعاتي هستند و به چه محتوايي نياز دارند. سعي كنيد از ديد يك كاربر به محتوايي كه توليد كرده‌ايد نگاه كنيد. آيا اين محتوا از ديد يك كاربر مفيد خواهد بود و آيا مي‌تواند باعث ايجاد اعتماد در مخاطب نسبت به كسب و كار شما شود و يا خير.

بازاريابي رايگان در اينستاگرام بازاريابي رايگان در تلگرام سايت‌هاي آگهي رايگان

۳-بازاريابي از طريق سايت‌هاي آگهي رايگان

همواره قرار نيست براي پخش آگهي براي كسب و كار خود هزينه پرداخت كنيد. در حال حاضر سايت‌هاي زيادي در زمينه آگهي فعاليت مي‌كنند كه شما مي‌توانيد به صورت رايگان هم اگهي‌هاي خود را در آن‌ها قرار بدهيد و با معرفي بهتر كسب و كار خود مشتريان جديدي را جذب كنيد. سعي كنيد آگهي‌هايي كه در اين سايت‌ها قرار مي‌دهيد مختصر و مفيد باشند. زياده‌گويي و توضيح بيش از حد مي‌تواند باعث شود كه مخاطبان تمايل خود را براي ديدن آگهي شما از دست بدهند. همچنين تعداد سايت‌هايي كه خدمات انتشار اگهي به صورت رايگان را انجام مي‌دهند، زياد مي‌باشد. سعي كند از سايت‌هاي معتبر‌تر در اين زمينه استفاده كنيد تا تاثير آگهي‌هاي شما بيشتر شود و افراد بيشتري آن‌ها را ببينند.

اشتراك گذاري فايل‌هاي ويدئويي بازاريابي رايگان بازاريابي رايگان از طريق فيس بوك

۴-بازاريابي رايگان در تلگرام

 

8 روش بازاريابي رايگان4

 

تلگرام اپليكيشن پيامرساني است كه محبوبيت بسيار زيادي پيدا كرده است. در كشور خودمان نيز افراد زيادي از اين اپليكيشن استفاده مي‌كند. تلگرام به شما اين امكان را مي‌دهد كه به صورت رايگان كانالي را مرتبط با كسب و كارتان ايجاد كنيد. بعد از ساخت كانال مي‌توانيد آن را به افرادي كه با كسب و كار شما مرتبط هستند معرفي كرده و كاري كنيد كه آن‌ها عضو كانال شما شوند. سپس تنها كاري كه بايد بكنيد اين است كه اخبار و اطلاعات مرتبط با كسب و كارتان را بر روي كانال تلگرامي كه ايجاد كرده‌ايد، منتشر كنيد.

در حال حاضر كسب و كار‌هاي مختلفي از تلگرام به عنوان يك ابزار تاثيرگذار براي بازاريابي استفاده مي‌كنند. به طور معمول افراد در طول روز چند بار تلگرام خود را چك مي‌كنند و اين اپليكيشن يك فرصت طلايي براي كساني محسوب مي‌شود كه مي‌خواهند كسب و كار خود را به صورت گسترده معرفي كرده و با مخاطبان يك ارتباط موثر را برقرار كنند.

ابزارهاي تحليل بازاريابي اينترني استتراتزي بازاريابي

۵-بازاريابي رايگان از طريق فيس بوك

 

8 روش بازاريابي رايگان5

 

 

فيس بوك نيز شبكه‌اي اجتماعي است كه داراي محبوبيت خوبي مي‌باشد و افراد زيادي در كشور خودمان از آن استفاده مي‌كنند. شما در فيس بوك مي‌توانيد صفحه‌اي را مرتبط با كسب و كار خود درست كنيد و از طريق آن با مخاطبان ارتباط برقرار كنيد. هر كدام از اين مخاطبان مي‌توانند در آينده به مشتريان شما تبديل شوند. ايجاد يك صفحه مرتبط با كسب و كارتان در فيس بوك براي شما هزينه‌اي به همراه نخواهد داشت اما مزاياي زيادي را نصيب شما خواهد كرد. شما مي‌توانيد در فيس بوك با تعداد زيادي از افراد ارتباط نزديكي برقرار كنيد.

همچنين مي‌توانيد با انتشار محتوايي مفيد در مورد كسب و كاري كه داريد باعث جذب تعداد بيشتري از مخاطبان در اين شبكه اجتماعي شويد. اين شبكه اجتماعي اطلاعات آماري دقيقي را در اختيار شما قرار مي‌دهد و شما مي‌توانيد نتيجه فعاليت‌هاي خود را به طور دقيق ببينيد. با صرف وقت در فيس‌بوك مي‌توانيد بازاريابي تاثيرگذاري را به صورت رايگان تجربه كنيد.

آموزش بازاريابي شبكه اي آموزش بازاريابي محتوا آميخته بازاريابي

۶-اشتراك گذاري فايل‌هاي ويدئويي

گاهي اوقات يك كليپ كوتاه مي‌تواند بهتر از چند صفحه مطلب و اگهي كسب و كار شما را معرفي كنيد. امروزه در فضاي اينترنت سايت‌هايي فعاليت مي‌كنند كه به شما اجازه مي‌دهند كه ويدئو‌هاي خود را به صورت رايگان منتشر كنيد تا افراد ديگر بتوانند آن‌ها را ببيند. شما مي‌توانيد در مورد كسب و كار خود كليپ‌هاي مختصر و مفيدي را توليد كرده و با اشتراكگذاري آن‌ها محصولات و خدمات خود را به ديگران معرفي كنيد. انتشار ويدئو يكي از تاثيرگذارترين روش‌هاي بازاريابي است با كمي خلاقيت مي‌توانيد ويدئو‌هاي جالبي بسازيد و با جذب مشتريان بيشتر باعث افزايش درآمد خود شويد.

10 اصل سئو و بازاريابي محتوا آموزش بازاريابي

۷-بازاريابي رايگان در اينستاگرام

 

8 روش بازاريابي رايگان4

 

اينستاگرام شبكه‌اي اجتماعي است كه در چند سال اخير شاهد افزايش محبوبيت آن بوده‌ايم. در حال حاضر افراد زيادي از قشر‌هاي مختلف جامعه از اينستاگرام استفاده مي‌كنند. اينستاگرام شبكه‌ي اجتماعي تصوير محور است. شما مي‌توانيد صفحه‌اي را براي كسب و كار خود ايجاد كرذه و عكس‌ها و كليپ‌هاي كوتاه مرتبط با كسب و كارتان را منتشر كنيد. شما در اينستاگرام مي‌توانيد با طيف گسترده‌اي از مخاطبان ارتباط و تعامل داشته باشيد.

فراگير بودن اينستاگرام يك فرصت طلايي براي بازاريابي است كه پيشنهاد مي‌شود به هيچ وجه آن را از دست ندهيد. بازاريابي در اينستاگرام به وسيله انتشار عكس‌ها و كليپ‌هاي كوتاه انجام مي‌شود كه براي شما هزينه‌اي در پي نخواهد داشت. انتشار محتواي مفيد در اينستاگرام نيز باعث جذب بيشتر مخاطبان خواهد شد. فراموش نكنيد كه انتشار محتواي خوب در فضاي اينترنت همواره مي‌تواند كليد موفقيت شما در بازاريابي باشد. اينستاگرام فضايي بسيار مناسب براي انتشار عكس‌ها ويدئو‌هاي شما است.

۸- بازاريابي ايميلي

 

8 روش بازاريابي رايگان7

 

بازاريابي ايميلي يا ايميل ماركتينگ يكي ديگر از روش‌هاي بازاريابي است كه به طور رايگان مي‌توانيد از آن استفاده كنيد. براي استفاده از اين روش لازم است كه در ابتدا بانك اطلاعاتي از ايميل‌هاي مخاطبان خود به دست بياوريد. بهترين راه براي به دست آوردن ايميل مخاطبان اين است كه كه از آن‌ها بخواهيد در خبرنامه شما عضو شوند و ايميلشان را در اختيار شما قرار دهند. زماني كه شما بتوانيد افرادي را كه با كسب و كار شما مرتبط هستند را راضي كنيد كه ايميلشان را در اختيار شما قرار دهند، اين فرصت را خواهيد داشت كه يك ارتباط موثر و پايدار را با آن‌ها برقرار كنيد.

مي‌توانيد آن‌ها را از محصولات و تخفيفات جديد و همچنين اخبار مربوط به كسب و كارتان آگاه كنيد. براي تاثيرگذاري بازاريابي ايميلي بايد نكاتي را رعايت كنيد،  به عنوان مثال دقت كنيد كه تنها ايميل‌هاي مرتب به كسب و كارتان را براي ان‌ها ارسال كنيد و از ارسال مطالب غير مرتبط خودداري كنيد چرا كه ارسال مطالب غير مرتب مي‌تواند باعث شود كه مخاطبان به ايميل‌هاي شما به شكل مزاحم نگاه كنند.

نتيجه‌گيري

امروزه در دنياي تجارت كسب و كار‌هايي موفق خواهند شد كه بتوانند خودشان را به خوبي معرفي كرده و مشتريان بيشتري را جذب كنند. حتي اگر شما محصولات و خدمات خوبي هم ارائه دهيد اما نتوانيد خودتان را به مشتريان معرفي كنيد باز هم شانس چنداني براي موفقيت نخواهيد داشت. مهم‌ترين هدف يك كسب و كار رسيدن به سود بيشتر است. استفاده از روش‌هاي مختلف بازاريابي مي‌تواند شما را به اين هدف نزديك كند. در بين روش‌هاي متنوع بازاريابي روش‌هايي هستند كه مي‌توان بدون پرداخت هزينه از آن‌ها استفاده كرد. در اين مطلب به ۸ روش بازاريابي پرداختيم كه شما مي‌توانيد به صورت رايگان از آن‌ها استفاده كرده و باعث رونق و گسترش كسب و كار خود شويد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.