۱۴ گام براي تبليغات ارزان در اينترنت

گام براي تبليغات ارزان ، آيا نگراني شما به عنوان مدير يك شركت تازه كار هزينه هاي تبليغات است ؟ آيا نگراني از موفق شدن يا شكست خوردن تبليغات و معرفي برندتان در بازار در بين برندهاي ديگر داريد ؟  در مقاله ۱۴ قدم براي تبليغات برند كسب و كار شما ، راهكارهايي براي حل اين دغدغه ها تهيه شده است كه بتوانيد با كمترين هزينه براي كسب و كار خودتان تبليغات موثر و اثر بخش را انجام دهيد .

اينترنت فرصتي براي تبليغات ارزان

 

 

تبليغات در اينترنت براي يك كسب و كار كوچك به منزله يك فرصت طلايي ميباشد. اينترنت ايي فرصت را به كسب و كارهاي كوچك داده است كه با صرف هزينه اي كمتر نسبت به تبليغات سنتي خود را به مخاطبان معرفي كند. تبليغات در اينترنت داراي روشهاي متوعي است و شما ميتوانيد با توجه به نياز و هدفتان از روشهاي مختلفي استفاده كنيد. تبليغات در اينترنت شانس رقابت را به كسب و كارهاي كوچك در مقابل كسب و كارهاي بزرگتر ميدهد. با توجه به گسترش اينترنت در بين عموم مردم اين نوع از تبليغات اگر به درستي انجام شوند ميتوانند تاثيرات بسيار خوبي براي معرفي يك برند داشته باشند.

گام اول : شما بايد طرح هاي زير را آماده كنيد :

 

 

۱-تعيين هدف كسب و كار

۲-تعيين مسير رسيدن به هدف كسب و كار

۳-تهيه نقشه ي بازاريابي كسب و كار

 

گام دوم : طراحي يك سايت براي كسب و كار خيلي مهم است :

 

 

اگر سايت براي كسب و كار خود تا به اين لحظه طراحي نكرديد ، همين امروز اقدام كنيد و اين كار را انجام دهيد ، امروزه براي شروع هر نوع كسب و كار يك وب سايت طراحي مي شود كه ارزش آن كسب و كار را در بين رقبا نشان مي دهد، اگر توان مالي و فني ، در طراحي و مديريت يك سايت را نداريد از سرويس هاي وبلاگ دهي استفاده كنيد و بعدها آن را به سايت اصلي وصل كنيد، اما سعي كنيد قبل از شروع به حتما راجع به سرويس هاي وبلاگ دهي تحقيق كنيد و بعدا از آنها استفاده كنيد ، زيرا با در نظر گرفتن معيارهايي مي توانيد راحتتر به كاربران خود خدمات ارائه دهيد.

شما ميتوانيد بر روي سايت كسب و كار خود را معرفي كيد و اطلاعات مفيدي را به مخاطبان انتقال دهيد. ايام تعطيل و ساعات كاري براي يك سايت مفهومي ندارد و شما ميتواند در تمام روزهاي سال و در تمام ساعات شبانه روز با استفاده از سايت خود به معرفي كسب و كار و خدمات خود به مشتريان بپردازيد. اگر شما سايتي داشته باشيد كه در پايگاه هاي ملي مربوطه نيز ثبت شده باشند اين كار باعث افزايش اعتبار كسب و كار شما در نزد مشتريان خواهد شد. با داشتن يك سايت ديگر شما نيازي به صرف هزينه براي كاتالوگها و بروشور هاي پر هزينه نخواهيد داشت و يك سايت ميتواند بهترين جايگزين براي اين موارد باشد.

 

گام سوم : بايد با استفاده از نام رسمي كسب و كارتان به شبكه هاي اجتماعي بپيونديد و كسب و كار خود را معرفي كنيد:

 

 

شبكه هاي اجتماعي در رونق و معرفي كسب و كار شما بسيار حائز اهميت است ، شما بايد در شبكه هاي اجتماعي مانند لينكيدن ، گوگل پلاس ، فيسبوك ، تلگرام ، وايبر و …عضو شويد و به ارائه محتواهاي مناسب و مرتبط با كسب و كارتان بپردازيد. آمارگيري ها نشان داده است كه فيسبوك روزانه ۲٫۷ ميليارد دلار لايك مي خورد و گوگل پلاس نيز ۱۳۵ ميليون كاربر دارد .

اين آمار نشان دهنده وجود مشتريان براي هر برند است ، اگر برندي در اين شبكه ها فعاليت كند مي تواند عده ي زيادي از مشتريان را به سمت خود جذب كند شما در شبكههاياجتماعي اين امكان را در اختيار داريد كه براي سايت و يا شركت خود صفحه اي بسازيد اگر شما مطالبي جالب مرتبط با كسب و كار خودتان را در صفحات اجتماعي قرار دهيد ميتوانيد به صورت روزانه منتظظر بازديد كنندگان جديدي باشيد كه از ظريق صفحات اجتماعي به وب سايت شما وارد ميشوند و مطالب منتر شده را ميبينند

 

گام چهارم : يك ست اوراق اداري براي كسب و كارتان تهيه كنيد :

 

 

سعي كنيد براي كسب و كار خودتان ، ست اوارق اداري شامل كارت ويزيت ، سربرگ ، پاكت نامه ، پيش فاكتور و … را تهيه كنيد ، دقت كنيد كه روي آنها شماره تماس ، لوگو ، نام تجاري ،آدرس ، آدرس وب سايت ، آدرس ايميل و … درج شده باشد زيرا با اين كار مشتري حس اعتماد نسبت به كسب و كار شما پيدا خواهد كرد .

 

گام پنجم :يك ايميل تجاري بسازيد :

 

 

شما با استفاده از سرويس ايميل مي توانيد در بازه هاي زماني مشخص اطلاعات جديد ، اخبار ، آموزشها ، معرفي محصولات و … را براي مشتريان و كاربران خود ارسال كنيد . اگر شما بتوانيد كاربران را تشويق كنيد كه در خبرنامه شما عضو شوند و سپس شما مطالب مرتبط با كسب و كار خودتان را از طريق ايميلتان براي انها ارسال كنيد ميتوانيد كمك زيادي به رونق و كسب و كار خودتان بكنيد. ايميل ماركتينگ به شما در براقراري ارتباط موثر با مشتريانتان كمك زيادي خواهد كرد.

 

گام ششم : بايد عضو انجمن هاي مرتبط با كسب و كار خودتان باشيد :

 

 

براي پيدا كردن مشتريان جديد ، بايد در انجمن هاي مرتبط با فعاليت كسب و كارتان عضو شويد ، با عضو شدن در انجمن ها ، اتاق هاي بازرگاني ، و… از آخرين اخبار و اطلاعات مربوط به صنف خود با خبر شويد همچنين مي توانيد با مشتريان جديد ارتباط برقرار كرده و آنها را جذب كنيد .

زماني كه شما در انجمنهاي مرتبط با كسب و كارتان عضو مي شويد در واقع ميتوانيد با افرادي ارتباط برقرار كنيد كه مشتريان بالقوه شما هستند. اين يك فرصت طلايي براي شما خواهد بود چرا كه ميتوانيد به افرادي دسترسي داشته باشيد كه به كسب و كار شما مرتبط هستند و ميتوانند تبديل به مشترياني وفادار براي شما شوند.

 

گام هفتم : يكي از بهترين راه هاي تبليغات نمايندگي هاي فروش هستند :

 

 

يكي از ساده ترين روش ها و ارزانترين راه ها براي تبليغات در هر شاخه اي از كسب و كار استفاده از نمايندگي هاي فروش است ، مثلا شركت هاي توليد مواد غذايي با استفاده از سوپر ماركت ها براي خود تبليغات مي كنند. ااستفاده از اين روش ميتواند ه طور قابل ملاحظه اي باعث افزايش كسب درآمد شما شود.

 

گام هشتم : با انتشار مقاله در نشريات تخصصي تبليغات خود را ارائه دهيد:

 

 

اين روش يك روش تبليغات غير مستقيم است كه با استفاده از اين روش مي توانيد با كمترين هزينه اطلاعاتي در خصوص خدمات و محصولات خود به كاربران و مشتريان انتقال دهيد زيرا برخي از ارد هستند كه علاقه بسيار زيادي به خواندن نشريه هاي گوناگون دارند پس براي اين افراد اگر بخواهيم ديده شويم تبليغات موثري خواهد بود.

 

گام نهم : در شبكه هاي اجتماعي ويدئو هايي از خودتان به اشتراك بگذاريد :

 

 

در شبكه هاي اجتماعي با استفاده از ويدئو هايي كه تهيه كرده ايد مي توانيد براي خود براحتي تبليغ كنيد ، با دوربين فيلمبرداري يك گوشي هم مي توانيد از محصولات خود فيلمبرداري كرده و آنها را تبليغ كنيد . همچنين مي توانيد ويدئوهاي خود را در سايت هاي مانند : آپارات ، يوتيوب و … به اشتراك بگذاريد .

 

گام دهم : با بهترين هاي كسب و كار خودتان مكاتبه كنيد و از آنها كمك بگيريد :

 

در شبكه هاي اجتماعي با استفاده از ويدئو هايي كه تهيه كرده ايد مي توانيد براي خود براحتي تبليغ كنيد ، با دوربين فيلمبرداري يك گوشي هم مي توانيد از محصولات خود فيلمبرداري كرده و آنها را تبليغ كنيد .همچنين مي توانيد ويدئوهاي خود را در سايت هاي مانند : آپارات ، يوتيوب و … به اشتراك بگذاريد .گاهي اوقات با يك فيلم كوتاه شما قادر خواهيد بود به اندازه چندين مقاله در مورد محصولات خود به مشتريان اطلاعات بدهيد. مشتريان به طور معمول دوست دارند قبل از تصميم براي خريد محصولات شما را ببينند.

 

گام يازدهم : بر روي خودروهاي كابين دار تبليغات كنيد :

 

 

خودروهاي كابين دار كه كارهاي پخش را انجام مي دهند در سطح شهر مي گردند ، يكي از بهترين و ارزانترين روش هاي تبليغاتي براي شما است .

 

گام دوازدهم : از محصولات خود نمونه كار تهيه كنيد :

 

 

 

براي هرجايي كه براي شما مي تواند تبليغات و فروش انجام دهد نمونه محصول بفرستيد اين كار باعث مي شود بيشتر ديده شويد و بهتر از رقيبان خود به نظر برسيد.

 

گام سيزدهم : عوامل فروشتان را گسترش دهيد :

 

 

شما با استفاده از فروش محصولات توسط بازارياب ها مي توانيد درصدي از فروش را به آنها بدهيد تا به صورت مويرگي فعاليت داشته باشند . مزيت استفاده از اين روش اين است كه شما تنها زماني به بازاريابان پول پرداخت ميكنيد كه انها از محصولات شما فروخته باشند. در واقع شما زماني هزينه بازاريابي را پرداخت ميكنيد كه سود خود را از فروش محصولاتتان دريافت كرده باشيد.

 

گام چهاردهم :با فستيوال و مسابقه براي خود تبليغات كنيد :

 

 

شما مي توانيد با طرح سوالاتي براي مشتريان خود از آنها بخواهيد در مسابقات شما شركت كنند ، و به هر پاسخ دهنده اي كه كامل برنده شود هديه اي بدهيد ، اين يكي از بهترين روش هاي تبليغاتي است .

 

نتيجه گيري

 

 

براي تبليغات در فضاي آنلاين مي توانيد از راه هايي كه در مقاله ۱۴ گام براي تبليغات ارزان در اينترنت آمده است استفاده كنيد ، البته تبليغات در فضاي مجازي به اينجا ختم نمي شود و در اين زمينه بايد تحقيق كنيد تا بتوانيد در چشم مخاطبان و كاربران باشيد .

با تشكر از توجه شما اميدواريم از مقاله ۱۴ گام براي تبليغات ارزان در اينترنت لذت برده باشيد…

نويسنده : ماهان تيموري

تيم آموزشي ماهان تيموري

ارائه دهنده آموزشهاي : كسب و كار ، كارآفريني ، كسب و كار اينترنتي , بازاريابي , كسب درآمدتبليغات

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.